Distances līgums
DISTANCES LĪGUMS
Interneta veikala www.vairumnieks.lv distances līgums
1. Līguma puses un priekšmets
1.1. Pārdevējs – interneta tirdzniecības vietnes www.vairumnieks.lv, turpmāk Interneta veikals, un ar to saistīto tiesību īpašnieks SIA “TIM-T”, reģistrācijas Nr. 43903001784, juridiskā un pasta adrese: Smiltenes nov., Smiltene, Peldu iela 22A, LV-4729, kas savas saimnieciskās darbības ietvaros saskaņā ar šo distances līgumu, turpmāk Līgums, piedāvā un pārdod preces Pircējam.
1.2. Pircējs – rīcībspējīga persona, kas ir reģistrējusies interneta veikalā un veic pasūtījumu.
1.3. Līgums uzskatāms par noslēgtu ar brīdi, kad Pircējs ir iepazinies ar Līguma noteikumiem, veicis pasūtījumu samaksu par Preci.
2. Reģistrācija un datu apstrādes noteikumi
2.1. Pircējam ir jāreģistrējas interneta veikalā, izmantojot reģistrācijas pamatdatus. Pircējs apņemas nodrošināt, ka piekļuve Interneta veikala vietnei netiek atklāta trešajām personām. Pircējs ir atbildīgs par jebkuru viņa veikto darbību interneta veikalā. Sniedzot informāciju par sevi, Pircējs dod tiesības Pārdevējam kā personas datu pārzinim atlasīt, uzkrāt, sistematizēt un izmantot visu to informāciju un datus, kurus Pircējs tieši vai netieši sniedzis, izmantojot Interneta veikala pakalpojumus.
2.2. Pircēja sniegtie personas dati tiks apstrādāti, ievērojot Latvijas Republikas normatīvos aktus, kas reglamentē fizisko personu datu apstrādi un aizsardzību. Par personas datu apstrādi informāciju papildus ir iespējams iegūt pie Pārdevēja atbilstoši Interneta veikalā norādītajiem kontaktiem.
3. Preču pasūtīšana un piegāde, preču kvalitātes garantija
3.1. Pircējs veic preču pasūtīšanu Interneta veikala mājas lapā, norādot pasūtāmo preču veidu un daudzumu par summu, kas nav mazāka par 75,00 EUR un veicot samaksu par pasūtītajām precēm, izmantojot Interneta veikalā norādīto samaksas veidu. Veicot pasūtījumu, nepieciešams norādīt preces saņēmēja adresi, vārdu, uzvārdu un telefona numuru.
3.2. Preču cenas Interneta veikalā izveidotajā pasūtījumā tiek norādītas eiro (EUR) ar iekļautu PVN. Preces Pircējam tiek pārdotas par cenu, kas ir spēkā Interneta veikalā pasūtījuma veikšanas brīdī. Pircējam par pasūtītajām precēm un piegādi ir jāsamaksā pasūtījuma veikšanas brīdī. Tikai saņemot samaksu par precēm un piegādi, tiek izpildīts pasūtījums un noteikts preču piegādes termiņš. Samaksa uzskatāma par veiktu, kad visa maksājuma summa ir saņemta Pārdevēja bankas kontā, kas norādīts samaksas noteikumos. Preču un piegādes cenā ir iekļauts PVN. Gadījumā, ja Pircējs izvēlas saņemt interneta veikala pasūtītās preces Pārdevēja tirdzniecības vietā, Pircējs saņem atlaidi no pirkuma kopsummas.
3.3. Preču kvalitāti apliecina ražotājvalsts izsniegts tirdzniecības identifikācijas dokuments. Atsevišķiem preču veidiem tiek piešķirta preces ražotāja garantija. Precēm, kurām kvalitātes garantija netiek izsniegta, spēkā ir garantija, kas noteikta attiecīgajos tiesību aktos. Ja Pircēju neapmierina pasūtītā Preces kvalitāte viņa pienākums ir informēt Pārdevēju, lai tas varētu sazināties un informēt preces ražotāju vai oficiālo izplatītāju.
4. Preču piegāde
4.1. Pārdevējs piegādā Preces Pircēja norādītā adresē ar Pārdevēja norīkota kurjera starpniecību. Preces tiek piegādātas tikai Pārdevēja noteiktajā teritorijā. Ja veikalā nav pasūtīto preču vai to nav pietiekamā daudzumā, Pārdevējam ir tiesības preces nepiegādāt vai piegādāt mazāku preču daudzumu.
4.2. Ja Pārdevējs piegādāja Pircējam preci nepietiekamā daudzumā un piegādāto preču summa ir mazāka ne kā Pircējs ir apmaksājis, tad Pircējam tiek atgriezta starpība par nepiegādāto preci. Pircējs var atstāt starpību avansa veidā vai arī pieprasīt to pārskaitīt uz savu bankas kontu. Minētais pārskaitījums tiek veikts trīs darba dienu laikā pēc atgriešanas pieprasījuma saņemšanas.
4.3. Pircēja pasūtītās preces tiek piegādātas Pircēja pasūtījumā norādītajā adresē. Ja pasūtītās preces saņems nevis pasūtījumā norādītā persona, bet cita persona pasūtījumā norādītajā adresē, uzskatāms, ka pasūtījumu saņēmusi Pasūtījumā norādītā persona. Pārdevējs nekādā ziņā nav atbildīgs par zaudējumiem, kas rodas Pircējam vai trešajām personām tādēļ, ka Pircējs ir norādījis nepareizu piegādes adresi vai nepilnīgus saņēmēja datus, vai ja preci piegādes adresē saņems cita persona.
4.4. Ja preču piegāde nav iespējama Pircēja vainas vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ (Pircējs ir norādījis nepareizu adresi, norādītajā adresē Pircējs vai pasūtījumā norādītā persona nav sastopami, norādītajai adresei nevar piekļūt, u. c. objektīvi iemesli), preces netiek sūtītas atkārtoti, bet nauda par precēm tiek atmaksāta atpakaļ, ieturot 10% no pasūtīto preču vērtības.
4.5. Pārdevējs piegādā Pircējam preces piegādes nosacījumos aprakstītajā laika posmā. Ja preču piegāde kavējas neparedzamu un no Pārdevēja neatkarīgu apstākļu dēļ, Pārdevējs sazinās ar Pircēju un saskaņo citu piegādes laiku.
4.6. Pircējs var saņemt pasūtītās preces Pārdevēja atrašanās vietā, Pārdevēja noteiktā pasūtījuma saņemšanas laikā.
4.7. Ja Pircējs preču saņemšanas brīdī konstatē, ka preču iepakojums ir bojāts (ieplēsta iepakojuma uzlīme vai cits ārējs bojājums), vai ja piegāde veikta ar nokavējumu, viņam tas ir jāieraksta piegādes dokumentā – pavadzīmē, Pārdevēja eksemplārā. Pretējā gadījumā ir uzskatāms, ka sūtījums ir piegādāts laicīgi un bez bojājumiem. Pircējs pārbauda piegādāto Preču atbilstību pasūtījumam, kā arī saņemto preču kvalitāti, tai skaitā preču derīguma termiņus un marķējumus. Ja Pircējs konstatē, ka sūtījumā nav atbilstošs preču daudzums, piegādātas pasūtījumam neatbilstošas preces, vai precēm ir neatbilstoša kvalitāte, tai skaitā preču derīguma termiņi un marķējumi, Pircējam nekavējoties par to jāveic atzīmes piegādes dokumentā – pavadzīmē un ir tiesības nepieņemt konkrēto preci. Ja Pircējs parakstījis piegādes dokumentu-pavadzīmi un tajā nav veiktas nekādas atzīmes, tiek uzskatīts, ka piegādātas pasūtījumam atbilstošas preces, pasūtījumam atbilstošā daudzumā un kvalitātē.
5. Atteikuma tiesības un ārpustiesas strīdu risināšana
5.1. Pircējs var izmantot atteikuma tiesības 2014.gada 20.maija Ministru kabineta noteikumos Nr.255 „Noteikumi par distances līgumu” noteiktajā kārtībā. Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības minēto noteikumu 22.punktā noteiktajos gadījumos, t.sk. prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš, Pircejs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ.
5.2. Lai izmantotu atteikuma tiesības, Pircējs piesaka preču atgriešanas pieteikumu un norāda tajā visus nepieciešamos datus. Pārdevējs pārbauda pieteikumā norādītos apstākļus 10 darba dienu laikā un nepieciešamības gadījumā sazinās ar Pircēju gadījumā, ja pieteikums nav pamatots.
5.3. Atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā Pircējs 14 dienu laikā pēc preces saņemšanas nogādā preci Pārdevējam uz bāzi Rīgā, Viskaļu ielā 3.
5.4. Preču cenu, ko Pircējs, izmantojot atteikuma tiesības, ir atgriezis atpakaļ Pārdevējam šajā Līgumā noteiktā kārtībā, Pārdevējs atgriež Pircējam, 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā pēc preces saņemšanas. Preču atgriešanas izdevumus, izņemot ja tiek atgrieztas Līguma noteikumiem neatbilstošas Preces, sedz Pircējs.
5.5. Pircējs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā. Precēm ir jābūt nesabojātām, nezaudējušām preces izskatu (nenoņemtas un nesabojātas etiķetes, nenoplēstas aizsardzības plēves u. c.) un nelietotām. Prece ir jāatdod tās oriģinālajā iepakojumā, tādā pašā komplektācijā, kādā tā tika saņemta, un preces piegādes dokumentu, kā arī lietošanas instrukcijas un citus preces piederumus. Ja prece nav pilnībā komplektēta, ir sabojāta, nekārtīga vai nav atbilstoši iepakota, Pārdevējam ir tiesības nepieņemt preci, kā arī neatmaksāt Pircēja par preci samaksāto naudu.
5.6. Sūdzība par līgumam neatbilstošu pakalpojumu iesniedzama elektroniski, nosūtot to uz e-pastu info@vairumnieks.lv vai rakstveidā uz adresi Smiltenes nov., Smiltene, Peldu iela 22A, LV-4729. Sūdzība tiks izskatīta septiņu darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi. Ja sūdzība tiks atzīta par nepamatotu un Ja Pircējs uzskata, ka sūdzība noraidīta nepamatoti, Pircējam ir tiesības izmantot alternatīvo strīdu risināšanas iespēju, iesniedzot rakstveida iesniegumu Pārdevējam par ārpustiesas strīda risināšanu, norādot vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju, iesnieguma iesniegšanas datumu, strīda būtību, prasījumu un tā pamatojumu. Informācija par strīda risināšanas iespējam un ārpus tiesas risinātājiem atrodama https://www.ptac.gov.lv/lv/pateretaju-individualo-stridu-izskatisana un https://www.ptac.gov.lv/lv/stridu-risinasanas-process, www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze.